Proces management
Hoi allemaal,
“het leven van een ondernemer”
De afgelopen maanden waren onwijs interessant. Ik had vooraf nooit kunnen bedenken dat er zo veel bij komt kijken om een onderneming op te zetten. Niet alleen het werken zelf maar ook zaken als Boekhouden, Marketing, Website bouwen, en bedrijfsprocessen optimaliseren zijn in een klap de waan van de dag gaan bepalen.
Om dit allemaal aan te kunnen heb ik voor mijzelf en de over te nemen bedrijven een planning gemaakt. Hierin heb ik niet alleen onze core business onderzocht. Maar ook heb ik omzet analyses gedraaid om te zien waar wij beter moeten.
Hieruit is een taken lijst gekomen van wel honderden verbeterpunten. Deze hebben wij geprioriteerd aangaande de betrekking op onze core business en de omzet die daaruit vloeit.
Gelukkig sta ik er niet alleen voor maar kan ik ook vertrouwen op mijn compagnon Dennis brands.
Wij zijn om de samenwerking onderling maar ook met het personeel te verhogen gestart met het werken in Microsoft TEAMS en gaan na twee testperiodes binnenkort ook nog eens starten met CRM systeem. Dit betekent dus weg van alle Excel bestanden en “on to the World Wide Web.”
Excel sheets lijken mooi maar na grondig testen blijken er toch een hoop andere mooie programma’s te zijn.
Indien je zelf ook voor deze optimalisatieslag staat, laat dan een bericht achter in de opmerkingen. Dan kunnen wij er eens over sparren.
“Alleen ga je snelle maar samen kom je verder”
Comments
1 Likes
Post a Comment
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.